
Ik word gillend gek van die zilverglimmende stukken blik die, door mijn scherm, langs spectaculaire natuurlandschappen - onaangetast door autoverkeer - rijden op een - blijkbaar op 1 uitzondering na - autoloze zondag.
Marketinggoeroe
Seth Godin legt in zijn nieuwe boek,
'All Marketers are Liars' waarom dit soort reclames wel succesvol zijn. Het zijn leugens waarin consumenten graag willen geloven.
[quote]
"Every marketer tells a story. And, if they do it right, we believe them. We believe that wine tastes better in a $20 glass than a $1 glass. We believe that an $80,000 Porsche Cayenne is cooler than a $36,000 VW Touareg, which is virtually the same car. We believe that $225 Pumas will make our feet feel better than $20 no-names... and believing it makes it true."[/quote]
Op zijn
allmarketersareliars-weblog haalt hij grappige voorbeelden aan van verhalen waarin consumenten willen geloven. Leuk om ook zelf te doen. Want het is soms best lastig om een reclame niet te willen geloven. Zo heeft mijn vriendin me al betrapt op het kopen van
Knorr Vie en zelfs mjn huisarts raadde me al
Yakult aan. (via
Joi Ito)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten